Politik Dan Bola?

|



Penulis ada mendengar ura-ura bahawa President KAFA, Annuar Musa mahu berundur. Sebab yang diberi adalah kerana mahu membuka peluang kepada muka baru. Tetapi WPP12 mendapat maklumat ada masuk campur parti politik yang menarik istana kedalam pergelutan ini**.


Semua sudah tahu bahawa Annuar Musa ada orang UMNO. Dan kerana beliaulah pasukan bola sepak Kelantan dapat menjulang Piala Malaysia selepas penantian selama 89 tahun. Jika orang UMNO boleh membawa pasukan bolasepak Kelantan ke tahap yang tinggi, sudah pastinya UMNO juga boleh melonjakkan negeri Kelatan seiras dengan negeri-negeri maju lain seperti Selangor, Johor dan lain-lain. Tetapi WPP12 disini ingin menarik pembaca perihal dunia sukan dan politik.

Dunia sukan dan politik tidak boleh dicampur adukkan. Tetapi bagi sesetengah pihak apa sahaja yang boleh memihak kepada mereka didalam dunia politik, maka cara itulah yang perlu diikuti.

Matlamat tidak menghalalkan cara



Itulah yang berlaku pada KAFA. Dek kerana tidak puas hati kerana ramai orang UMNO berada didalam KAFA, PAS dikatakan mengggunakan cara lain untuk memasuki dan merampas KAFA. Menggunakan kuasa istana.

Nampaknya Piala Malaysia diraikan oleh pemimpin Umno terlebih dahulu dan bukannya Sultan Kelantan

- Ketua Penerangan PAS 3 Nov 2010


Mereka dikhabarkan menghasut istana kedalam kancah politik. Hatta pihak istana dikatakan meminta Annuar Musa undur diri dari KAFA. Jika benarlah maklumat yang diberi kepada WPP12, amat malang sekalilah orang Kelantan kini kerana mendapat sebuah kerajaan negeri yang hanya ingin berpolitik sahaja.






**rujuk penafian

0 ulasan: