Aduan Pembesar Suara Masjid, Islam Semakin Lemah - MalaysiaKini

|



Apakah sebenarnya motif aduan petisyen tersebut? Sedikit demi sedikit Islam semakin lemah dinegara sendiri, yang dimana Islam adalah agama rasminya. Sedikit demi sedikit Islam ditolak ketebing gaung yang dalam. Sedikit demi sedikit Muslim ditindas. Itulah yang boleh saya katakan.

Pengerusi jawatankuasa masjid Kinrara berkata pihaknya memang ada menerima petisyen yang ditandatangani oleh 189 penduduk bukan Islam di seksyen 5 dan kawasan sekitarnya, pada pertengahan Februari lalu yang mendakwa penggunaan pembesar suara di masjid itu mengganggu ketenteraman mereka.


Berikut disiarkan petisyen tersebut






Setelah menyemak nama-nama tersebut, memang mereka ini wujud dan bukan nama-nama rekaan.



Dan apa yang didapati bahawa petisyen tersebut mempunyai kaitan dengan dengan kepentingan politik pihak-pihak tertentu, ini kerana aduan dibuat berdekatan tarikh pilihanraya umum pada 8 Mac lalu. Saya pernah menulis perihal sebuah parti politik yang saya fikir anti-islam disini berdasarkan kepada asas dan juga bukti yang kukuh. Pembaca boleh menilai sendiri.

Apa yang menyedihkan lagi adalah, ahli Parlimen PAS bagi Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud telah membuat polis terhadap bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo yang dilaporkan mendakwa ada usaha pihak yang dipercayai didalangi salah sebuah parti yang membentuk kerajaan Selangor, membuat petisyen membantah azan di Puchong

Kurang jelas mengapa Siti Mariah membuat laporan polis tersebut, yang kononnya akan menggangu gugat keharmonian kaum? Sepatutnya beliau membuat laporan polis terhadap penduduk Puchong tersebut, ini kerana mereka yang mempertikaikan azan!

Selepas itu, saya diberitahu oleh bekas pembantu pejabat perkhidmatan Kinrara saya bahawa penduduk yang membantah tentang bunyi azan tersebut pernah menghantar salinan petisyen tersebut ke pejabat saya dan minta bekas pembantu saya untuk "acknowledge receipt" dengan cop pejabat saya dalam surat mereka.


Seperti yang saya katakan sebelum ini, ini bukanlah kali pertama, perkara sama pernah berlaku 3 tahun sebelum ini, boleh rujuk artikel saya disini. Dan pada waktu itu PAS membantah perihal ini

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) kesal dengan tindakan Ahli Parlimen DAP dari Kepong, Dr Tan Seng Giaw yang masih lagi membangkitkan isu azan yang didakwa mengganggu ketenteraman masyarakat bukan Islam di negara ini.


Hairan, mengapa kini seorang ahli yang dikatakan mendokong prinsip keislaman tidak membuat apa-apa tindakan terdahap mereka(bukan Islam) tersebut tetapi orang Islam(Khir) pula dihukum? Mungkin apabila petisyen tersebut sampai dikawasan beliau baru beliau melatah? Atau kerana PAS sudah sememangnya tidak memperjuangkan Islam lagi atas desakan rakan-rakannya didalam PR?

Karpal Singh hari ini mendesak PAS supaya menggugurkan agenda parti itu untuk menubuhkan negara Islam.


We must recognise that Islam is the country’s official religion but it is impractical to turn multiracial and multi-religious Malaysia into an Islamic state


Inilah terjadi apabila Muslim sendiri menjadi tali-barut kepada anti-Islam dek kerana mahukan kuasa. Adakah ini sebenarnya pendirian PAS? Perlukah kita memberi undian kepada mereka lagi? Memang benarlah sabda Rasullullah,

Bahkan masa itu mereka lebih ramai tetapi tidak berguna, tidak bererti dan tidak menakutkan musuh. Mereka ibarat buih di laut.

4 ulasan:

Unfiltered-Madness berkata...

Majoriti Islam di Malaysia adalah Melayu.

Maknanya bila Melayu berpecah maka Islam pun berpecah. Itulah akibatnya.

Bangsa lain pula besatu walaupun lain parti politik.

Senang betul Melayu ditipu

Tanpa Nama berkata...

Dah makin kalut perjuangan PAS dek kerana kuasa. Bila kawan mereka DAP berbuat salah maka dipejamkan mata atas sebab memelihara kekuatan Pakatan Rakyat. PAS dah tak relevan. Menyesal pangkah PAS.

Kembara Politik berkata...

Assalamualaikum & Salam Perjuangan.

Teruskan usaha murni ini.

Saya minta kebenaran meletakkan link blog saudara dalam blog saya. Minta halal ye?

Salam Ramadhan.
http://kembarapolitik.blogspot.com/

kucau berkata...

brother,

aku benci gak DAP nie , but dlm petisen tuh takde sebut pulak pasal azan , tapi malaysiakini ade sebut azan? mana satu yg betul nie. petishen tuh sebut ceramah/kuliah je